“De bouw is net als andere sectoren in nullen en enen te vatten. Met het samenvoegen van data verwerf je zodanige competenties dat je bouwprocessen kunt moderniseren. Dat is nodig in een bouwwereld die er over 5 à 10 jaar heel anders uitziet,” stelt Henri Busker van USP Marketing Consultancy “Helaas onderschatten veel aannemers de invloed van digitalisering.”
Producenten van prefab beton en ontwerpers verkennen binnen Experimenteel Beton de mogelijkheden van beton. In plaats van grijs, saai en puur functioneel wordt beton speels, innovatief en grensverleggend.
Velu richt zich als groothandel in installatietechnische producten meer en meer op geprefabriceerde (totaal)oplossingen. “Omdat je daarmee als installateur en bouwer veel tijd wint.”
Marcel van der Molen, eigenaar/directeur van H&M houtbewerkingsmachines en metselwerkrobots in Sneek, verbaast zich erover dat de bouwwereld niet beter kijkt naar de inkoop.
Voor een gevel is het belangrijk dat iemand in staat is om van alle onderdelen één geheel te maken. Henk Schaminée, directeur van gevelbouwer Blitta, aan het woord.
Spreker, schrijver en moderator Marjet Rutten gaat aan de slag als ambassadeur van vakbeurs en kennisplatform PREFAB. Als aanjager, innovator en marketeer voor de bouw-, installatie- en vastgoedsector geldt zij als een van dé experts in industriële bouw.
Een fraai lijnenspel voor Selfridges, het grote en luxueuze warenhuis midden op Oxford Street in Londen met z’n toonaangevende winkels en wereldklasse restaurants.
In slechts elf maanden heeft Ballast Nedam Parking de parkeergarage Schiphol P3 lang parkeren met een aanbouw uitgebreid. De P3 parkeergarage kon in totaal al 2650 auto’s herbergen en nu is dit aantal gestegen naar ruim 5000 parkeerplekken.